17 januar 2007

Jeg elsker dyr...

Jeg elsker dyr...nogle dyr ihvertfald...

Det er ikke fordi, at jeg så'n er større fan af lus, lopper og fugle f.x. ! Meeen - altså...nu har vi li'som en kat og 6 marsvin...ja, og så sporadisk lidt lopper og lus egentlig også...tæller bare li'som ikke helt med i mit regnskab...skal heller ikke til dyrlægen med dem og så'n...

Anyway - hvornår er det så mindre fedt at ha' dyr ? Udover selvfølgelig når de ruinerer én med diverse dyrlægeregninger...eller når to marsvin hanner viser sig at være en hun og en han - og der var én, der var to, der var seks...

Det kunne godt være at gøre marsvin bure rene...kæft - det stinker, så jeg nogle gange er ved at ørle...og uden at lyde alt for feministisk: hannerne stinker mest ! De skider mere - over det hele...de pisser alle vegne...de vælter deres madskål...de æder dimsen, der holder deres vandflaske oppe...de klynker, når de skal ha' klippet negle...

De er faktisk nogle ildelugtende kyllinger ! Hov - og så larmer de helt vildt om natten...I know - for de bor inde i soveværelset...eftersom de går amok af marsvin hormoner, hvis de befinder sig i samme rum som hunnerne...der til gengæld opfører sig generelt eksemplarisk og trives i deres lille flok, så det må minde om den harmoni, der var på en Femø lejr i de gode gamle femi-dage...

Nå - men til dem, der troede, at vi havde en vinder over klammeste momenter for en dyreejer: SNYDT !

Det er klart, når man i sin kontaktlinseløse tilstand overser, at den klynkende kat har en mus i kæften, når den kl. 3.25 hyler som en sindsyg nede foran døren, alt imens den hvæser negle på træværket, så en skærsliber godt kan pakke sammen...

Og når man så aner uråd og opdager, at der ligger en klump på madtallerkenen...og er lige ved at ha' medlidenhed med kræet, fordi den da vist har kastet op...og i sin tilstand af blindhed og træthed ta'r tallerkenen op...placerer den 2 mm fra øjnene...og...

Sådan en oplevelse slår klart de gange, hvor man fjerner halvspiste fugle og mus fra haven...selv dengang musen var i flere dele, og jeg endte med at ørle udover mine to tulipaner, fordi det bare var så ulækkert...og afkommet begyndte at græde, fordi hun troede, at jeg var ved at dø...

Nogle gange ville jeg bare ønske, at jeg havde en bowle med en lille guppy i...men fisk er vist ret slimede i det...

3 kommentarer:

susling sagde ...

Gør det ikke! Jeg har aldrig lidt så meget som dengang vi havde fisk......de døde på stribe.....de fødte unger på stribe og det var en sand gyser, hver morgen at konstatere, at nu var der røget tre til og at der i øvrigt svømmede fire andre små med halerne bidt af....Nej......helvede på jord sådan et akvarium.......

Maria sagde ...

Det lyder frygteligt !

Tror jeg nøjes med marsvin lorte en masse, musedele og fuglerester...

Gad vide, om afbidte fiskehaler påvirker deres navigationsevne, når de svømmer...hmmm...

Marie sagde ...

Åååååh, det er altsammen derfor jeg ingen dyr har. Stanken. Flåede rester af andre dyr. Puha.Nå ja, og så dét, at jeg er bange for dyr.