20 maj 2007

Derfor er jeg vild med Fanø...

Altså - nu må jeg hellere skrive det, så alle (læs: Marie og Spunky) kan forstå det:

Fanø er bare det bedste, smukkeste og mest dejlige sted !

Hvorfor ?! Øhm jo - det er noget med, at når man står dernede ved havet, og der bare er strand, så langt øjet rækker, og der bare er vand overalt, hvor man kigger hen (når man kigger fremad altså), så føler man sig som én, der står ved verdens ende...på den gode måde ! Og man bli'r omsluttet af universet og bli'r på én gang meget lille og meget betydningfuld...på så'n en zen-agtig måde...

Elsker fornemmelsen af, at havet omslutter øen...at der er afstukket nogle fysiske rammer...der kommer noget afgrænsethed over det, som på én måde også går ind i mit sind - igen: på den gode måde...

Og jeg føler mig hjemme...føler at jeg falder til ro...føler at jeg kan være...bare være...på den gode måde...

Altså - når jeg nu engang er flyttet derover, så må I jo komme og besøge mig, så I selv kan mærke det ! Og Marie - jeg lover dig: derover ligner de ikke allesammen nogen fra The Corrs...heldigvis ligner de heller ikke allesammen Johnny Madsen !

7 kommentarer:

Marie sagde ...

Okay, jeg er med...eller det er jeg så slet ikke, fordi jeg jo har det helt omvendt. Bliver helt skør, når jeg er på små øer, hvor der ikke er andet end vand og strand og sådan. Men klart, mand...når du flytter derover kommer jeg og ser hvad det er du snakker om.

Anonym sagde ...

Hov hov, vi er flere læsere end de to kommentar-spammere! Jeg elsker også Fanø. Øer i det hele taget er lige mig.

Anonym sagde ...

Sådan har jeg det lige præcist med Samsø :-)

Anonym sagde ...

hov hov hov....
kommentarspammer.... det synes jeg nu ikke lige jeg er!
men okay....hver sin tilgang!!

fordi man har et anstrengt forhold til de danske øer, gør det vel ikke en til en kommentarspammer!

vi er heldigvis andre end disse kommentaranonymiteter.....

Maria sagde ...

Marie - jeg vidste jo lige præcis godt, at det var så'n, du havde det...når Irland er too small for you, er Fanø helt sikkert klaustrofobisk too small !

Julie - tænkte nok, at det ikke kun var de kære to, der fornøjer sig her på siden...men det er bare dem, der havde brug for at få skåret the f-word ud i pap ! :-D

Buster - jeg har aldrig været på Samsø ! Men har hørt, at der er smukt...og Nordby ligger både på Fanø og Samsø - kan kun være et positivt tegn !

Spunky - du er aldrig spam for mig ! :-D

Anonym sagde ...

Vi er jo nogle af de frafaldne eksiljydekøbenhavnere, der tog færgen og slog os ned på øen i midten for tiden og den friske lufts skyld, og vi er godt tilfredse. Vi fravalgte en sydsjællandsk soveby, fordi der ikke var liv og faciliteter på samme måde som i et øsamfund, og alting ville alligevel være centreret om København. Og vi elsker København, men tiden var til noget andet. Herovre har vi i en by med max 1000 mennesker både biograf og bibliotek, sygehus og børnehave.

Jeg har også en veninde, der er fuldstændigt færdig, når hun krydser Københavns bygrænse. Når hun er på besøg, synes hun det er meget hyggeligt, men en time før sidste færge bliver hun rastløs, urolig og får forhøjet blodtryk. Altsammen af frygt for ikke at kunne slippe væk igen.

Maria sagde ...

Hey Navnløs - de sidste mange gange, hvor jeg har ville kommentere på din blog, bli'r jeg altså kategoriseret som spam...snøft...