13 august 2007

Breathe...

Stod dér i bussen og mærkede, at det svimlede for mig...at maven vendte sig...at sveden sprang...

"Breathe breathe breathe" sagde stemmen i mit hoved - men alting sejlede...den fulde svedende mand lidt fremme sendte sin kvalmende dunst imod mig...krydret med bussens luftfugtighed, der nærmede sig tropisk klima, lagde den sig som en tung dyne over mig...

"Breathe breathe" sagde stemmen i mit hoved - og jeg satte mig på den ledige plads...lukkede øjnene for en stund...mærkede luften komme i små brudstykker...mærkede det altopslugende dyb rykke sig blot en anelse væk fra mig...

"Breathe" sagde stemmen i mit hoved - og jeg trådte ud på den regnvåde gade...mærkede de bløde dråber vaske lidt af det klæbrige væk...

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

hmmmmmmm er du ok????

busser på denne årstid er generelt bare hæslige!

jeg hader busser........(jeg hader også tog)!!

Maria sagde ...

Jeg var vist ikke helt ok...tror jeg oplevede en kombination af et ildebefindende i den varme, klamme bus, og så et mindre angstanfald...gik okay på vejen hjem dog...

Anonym sagde ...

ja gule busser skal man ikke spøge med.....(hvis den altså var gul)???

Men godt at angsten lagde sig på "retur-touren"!!