02 december 2007

Davs du dér - december...

Nå - det er sådan du føles i år...blæsende og våd og mørk og kold...

Det afholdt ikke afkommet fra at cykle i Quickly og købe marcipan og nougat, som derefter blev til konfekt i køkkenet, hvor det rodede køkkenbord i hast blev ryddet, og der blev skruet op for MC Einar, så vi kunne høre "Jul, dét cool" helt derud...

Man kommer godt nok til at spise meget konfekt, mens man laver den...sammen med blomkålen, som vi fik til aftensmaden, udgør det en livsfarlig cocktail af udledningsgasser, som sætter sit lede dunstaftryk overalt i huset...

Hvis jeg kvælses af gasserne, kan jeg da trøste mig med, at jeg kan se op i loften imens, hvor der er hængt små glaskugler op - igen takket været afkommets aktivitets niveau...hun har også snoet guldguirlander rundt om trappegelænderet til førstesalen, samt hængt store glaskugler i rødt bånd derud...fra køkkenlågerne hænger brune og hvide filthjerter - på badeværelset kan man se i spejlet og stråle om kap med to store guldhjerter, der hænger ned fra oven, og i gangen er det røde velourhjerter, der har fundet deres plads på spejlet...

Så glemmer man helt, at der mangler kalenderlys...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Lyder godt nok fint. Her er der også blevet pyntet op til jul idag. Smadder hyggeligt, lige indtil min kæreste gik sur i seng, fordi jeg vovede at tale om, at jeg godt gad at blive gift (en dag). Han er bare mærkelig, når det er vinter, du!!

Maria sagde ...

Et godt råd:

Ingen stavefejl i hans julekort !

Ville nok være virkelig katastrofalt, hvis du kom til at skrive Marry Christmas...