02 marts 2008

Mit håb...


Mit håb er at Folkekirkens Nødhjælp i dag er blevet godt modtaget rundt omkring i de danske hjem - til trods for den grimme sms kampagne, der har floreret !

Nogle indskrænkede og meget små mennesker har opfordret til, at der ikke spyttes i indsamlingsbøsserne pga. de uroligheder, som vi har haft i Danmark - og jeg må sige, at det går over min fatteevne, at man kan trække tråde imellem uroligheder, der set med mine øjne handler om bla. sociale og samfundsmæssige problemer, og så nødhjælp til den tredje verden !

Jeg håber, at empatien, menneskeligheden og tolerancen har vundet stort i dag, når bøtterne tømmes og der tælles op !

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ej hvad? Jeg tror da nok lige, at mine vennner og bekendte skal være glade for at jeg ikke har fået sådan en sms...

S sagde ...

Jeg tror og håber virkelig ikke, at den sms har haft nogen effekt. Så dumme kan der da ikke være særlig mange mennesker, der er.
(Det siger jeg i hvert fald til mig selv, mens jeg prøver at ignorere at DF er kæmpestore og at folk ikke længere skammer sig over at være enige med dem)

Anonym sagde ...

Helt ærligt, hvem ER det der stemmer på DF? Jeg kender ikke nogen. Jeg tror de må have snydt med stemmesedlerne.

Anonym sagde ...

Der kom ingen forbi her og vi havde ikke selv meldt os. Men vi har vist nok også lige en parasit at se til. Sagde jeg dét??? ADR ADR ADR!

Maria sagde ...

Jeg synes, at det er lidt skræmmende...jeg fik ikke selv den pågældende sms - det gjorde en veninde...men jeg fik en grim én i forbindelse med urolighederne - en lang én: noget med, at danskerne sov, mens deres huse, skoler og biler brændte, og at dansken skulle gå på gaden - og at de fremmede havde bragt social svindel, voldtægt og alt muligt andet med sig til landet !

SÅ grimt ! Og jeg må sige, at jeg slet ikke kan forstå, at vedkommende sendte mig den sms. Dels fordi hun så tilsyneladende da slet ikke kender mig og mine holdninger - dels fordi jeg blev chokeret over, at hun kunne sympatisere med sådanne ord...

Hvad er det for en stemning, der ulmer nede under overfladen hos tilsyneladende normale borgerlige mennesker...jeg undres !