09 juni 2008

Se sæl !


Hvorfor ta' langt sydpå for at svømme med delfiner, når du nærmest kan svømme med sæler på vores egne breddegrader ?

I går gik jeg på stranden ved Sønderho - med bare tæer spadserede jeg med afkommet ud mod sandbanken med de mange sæler...og tænk engang: først kom én nysgerrig s(j)æl nær i vandet - siden flere...og helt helt fortryllende var det at stå og blive betragtet og selv betragte...så nær var de - ikke over 10 meter fra os !

Pludselig føltes naturen og livet og det store univers bare så tæt på...og lysten til at fange nuet og fastholde det overvældede...

Og selvom sporene efter vores fødder er vasket væk af tidevandet, vil sporene stadig være dér på den indre strandbred...

6 kommentarer:

spunky sagde ...

det må være intet mindre end fantastisk...

jeg elsker den slaks oplevelser..

og et eller andet sted kan jeg kun give dig ret...

hvorfor rejse væk for at få store oplevelser når der er nogle lige så store lige her i baghaven?


okay jeg er ikke sikker på at jeg havde lyst til at svømme med en sæl...

Maria sagde ...

Tror generelt heller ikke, at jeg ville svømme med nogle dyr faktisk...men virkelig fantastico at være så tæt på dem ! Ville gerne vide, hvad de tænkte, når de kiggede på os... :-)

Anonym sagde ...

De tænker ikke. De er!

Maria sagde ...

Tænker...at du har ret, Anja ! :-D

Anonym sagde ...

Jeg vil da også se dem :)
Det må være en kanon oplevelse at se dem så tæt på. Ved godt man kan i Zoo, men dem du har set i naturen er jo mere "rigtige".
De ser simpelthen så nuttede ud at de er lige til at kramme.

Maria sagde ...

Det var lige netop bare SÅ stort, fordi det var live i the real nature !