13 august 2009

Kære Svend

Kære Svend

Jeg tænker på, om det er godt eller skidt, at du ikke nåede at opleve et Danmark, hvor man sender kampklædt politi ind i kirkens hellige rum. Men egentlig savner jeg at høre din indignation, som jeg ved ville ha' kommet til udtryk med ord, der havde været kraftfulde.

Jeg ved, at du ville ha' kæmpet for at rette fokus på irakernes situation. Heldigvis er der stadig mennesker i Danmark, der forsøger det samme som du. Ikke alle bifalder at sætte humanisme over styr. Ikke alle har lyst til at hoppe med på den politiske galej med stramninger og paragraffer før medmenneskelighed.

Jeg tror, at du sender kraft og gode tanker derfra, hvor du er nu. Og jeg ved, at det vil blive godt modtaget blandt mange her, hvor vi er.

Kh. Maria

1 kommentar:

Marie sagde ...

Tænkte også på Svend da jeg hørte det.

Pinligt Danmark!