06 marts 2007

Dagens klagesang...

Vågnede ved at det lød som om, at nedrivningsarbejdet ved Ungeren var flyttet til min baghave...viste sig, at varmemesterfolket var ved at fjerne den ene side af min hæk, incl. den elskede syrenbusk, der li'som står for alt hyggen i haven...så'n med lanterne og fuglemad og ikke mindst duftende blomster - altså in the season...

Det er så en saga blot nu - og jeg kan i stedet forvente at få et lidt over 2 meter højt træhegn...

Ét eller sted føles det sgu tilnærmelsesvis symbolsk ifht. nedrivningen af Ungdomshuset...selvom jeg skal være den første til at indrømme, at mit personlige tab, hvad angår syrenbusk og hæk ER af en helt anden kaliber...men noget smukt er væk...og dét, som kommer som erstatning, er og bli'r aldrig andet end fake...

4 kommentarer:

Marie sagde ...

Aii! Må de det?? Bare rive dine ting ned? Bare sådan?

Maria sagde ...

De vil til at bruge det stykke, der støder op til min have til så'n opbevaringssted for containere (lugter sikkert rigtig godt om sommeren !), byggemateriale og alt muligt andet gejl...og derfor bare surt show for mig, at det går ud over min hæk og busk...boligforeningen rules !

Såååk...

Marie sagde ...

Øv - jeg stemmer for, at du så planter syrener, busk og hæk i den anden side af haven så.

Maria sagde ...

Tror jeg sender dig så'n en grundplanstegning over min lille frimærke af en have - tror du har anlæg for det ! :-)

Jeg er so not et havemenneske - men heldigvis har min veninde, der totalt er Signe Venneberg in spe, sagt at hun godt kan forestille sig så'n noget med slyng- og klatreplanter, og måske nogle krukke-ting på hegnet og så'n...

Tror bare lige, at hun har styr på det - nok mere end mig ! :-)