22 oktober 2007

Jo...

Jeg er okay...blot desillusioneret, sørgende, rasende og alt muligt i én stor pærevælling...som at være i en blender, der ritsch ratsch'er alt sammen med frygtelig stor hast...

Så smertefuldt...at miste én, man troede var en sjælefrænde...og virkelig - alt var røgslør, bluff, fata morgana...og jeg føler mig snydt og forkastet og fravalgt og...aaaaarrrgh !

Hvor dum har man lov til at være...hvor meget har man lov til at dishe sine egne værdier og instinkter...fatter ikke at jeg lod det komme så langt...

Og det trykker ind i gamle nerver...ømme punkter, som pludselig er blottede og reagerer med smerte...

Jeg kan lukke mine øjne og se ind i mit hjerte og vide, at jeg lukkede op - delte ud generøst af min tid og min omsorg...tog hende ind - og ikke mindst: tog hendes unger ind...tog ind og tog over...alt for meget over...

Det er ikke mit...det er hendes...og hun vil det ikke...og hun vil ikke mig...hun magter ikke sit liv, og jeg vil ikke længere lade som om, at jeg gør det...

Vemod...men også vrede...for alle de gange, mine grænser blev overtrådt...og visheden om, at jeg må lære at beskytte mig selv...

4 kommentarer:

Angelsiiighs sagde ...

åhhh, Maria lille ven... jeg har ingen ord, andet end det gør mig så ondt...
Intet er vanskeligere end at beskytte seg selv...
Tænker og føler så meget for dig lige nu...
Angelene

Marie sagde ...

Os' mig...tænker også en masse på dig. Ved hvor ondt det kan gøre.

Knus (af en art)
Marie

Maria sagde ...

Tusind varme gange tak, Angel og Marie !

Betyder så meget !

Anonym sagde ...

Hej du

Er glad for kendskabet til hvad der gjorde ondt. Det er jo en del af livet - disse erkendelser. Nej nej, jeg siger ikke at det gør mindre ondt af dén grund, men jeg ved, at når du kan erkende og indse så langt som til at det handler om dig selv, og at du skal lære af det, ja så er du allerede over halvvejs!

Kærligst!

Anja