25 februar 2007

Altid har jeg længsel...

Kom hjem fra Fanø i går - lod det hele være uudpakket, og flød i stedet med katten og afkommet i sofaen...men en del af mig går stadig rundt ved Vesterhavet og mærker blæsten isne igennem alt, og jeg mærker den "klassiske" underlige uvirkelighedsfølelse - jeg er hjemme, men føler det ej sådan...er det virkelig her, jeg bor - her, hvor nogen har malet et grimt graffititag på min mur, mens jeg var væk...her, hvor der ikke er udsigt til havet...her, hvor jeg lige nu mangler følelsen af at høre til...

Jeg får altid hjemrejse blues...kender godt følelserne...men jeg ved også, at lige præcist ifht. Fanø, er det noget specielt...og jeg ved, at jeg en dag flytter derover...for det er dér, jeg føler mig mest tilpas inden i...

12 kommentarer:

Blomkvist sagde ...

Det er sjovt - sådan har jeg det præcist med Samsø og Lønstrup... Der har hjemme ...

Det er noget underligt noget - det der med at høre hjemme et andet sted end hjemme...

Uden Relevans sagde ...

Altså nu står der jo ikke en mailadresse jeg kunne sende syumpati til vel?

Maria sagde ...

Eeeeej morfar - liiiige en detalje, jeg havde overset...merde...

Okay - godt så...så bare kast med de dér manglende mails så... :-)

Maria sagde ...

Grønling - ja, det er noget finurligt noget, sådan nogle følelser...

Uden Relevans sagde ...

Du kan jo starte med en sympatimail, så skal jeg nok følge trop :o) vonforhud@gmail.com

Marie sagde ...

Og jeg er sådan en kegle der ikke engang ved hvor Fanø er, eller hvad der er derovre. Men håber da, at du en dag kan vende hjem...sådan rigtigt.

Benny sagde ...

Jeg har haft det som buster med Lønstrup og Svaneke...det var kun der jeg ville ende. Så blev det et helt tredie sted Rørvig, så jeg er nu landet der hvor jeg skulle og der er næsten ikke noget der kan gøre en mere lykkelig.

Maria sagde ...

Bemmy - du får mig bare til at føle mig endnu mere sikker på, at jeg ender på mit lykkested en dag... :-)

Marie - altså...lidt kegle måske - men en sød én af slagsen ! :-)

Morfar - eeeeeej, kan da ikke skrive til så'n en mail altså...lidt ærbar er man vel trods alt... :-)

Anonym sagde ...

Du skal være noget så velkommen - hilses du af en havde samme slags udsigt som dig og som så 'vendte hjem' og trives gevaldigt ved det.

Maria sagde ...

Hej Carsten - det lyder spændende at du fulgte vejen i dit hjerte. Du bor på Fanø nu så ?

Anonym sagde ...

Yes - det' skønt - elsker at blive blæææst igennem herovre - turene på stranden - freden og roen, hvis man har brug for det - har boet her i 15 år efterhånden.

Er født i København, lige v. Ungeren (tror der er Brugs nu). Surt, at man ikke ville gøre noget for at bevare det der engang var Folkets hus - som det vel på sin vis også har været indtil i dag - på folkets hænder........

Maria sagde ...

Carsten - kan være, at vi ses derover en dag... :-)